Wednesday, October 12, 2011

"Przyjaciolce"

" Przyjaciolce "

Czemu-m Cie dawniej nie znal,dobra przyjaciolko,
Ktora przyjsc ku mnie pragniesz z wiosna i jaskolka
W dom pusty,jak przez dlugi czas moje zrenice?
Doszla Cie wiesc,zem swoich komnat okiennice
Zamknal i skryl swoj smutek w ciemnosci glebiny,
Znienawidziwszy swego ogrodu jasminy,
Bzy i roze,iz tchnely wciaz w woni zawrotnej,
Jak wowczas,kiedym nie byl posrod nich samotny.
Czemu-m wpierw nie znal Ciebie,ktora pod ma strzeche
Usmiech niesiesz , a w moja samotnosc pocieche?...
Kiedy w progi me wstapisz,chwastami zielone,
I ujrzysz wszystkie okna szczelnie zaslonione,
Za ktorymi  smutnego mnie snisz z bladym czolem:
Znajdziesz me drzwi otwarte bo ich nie zamknalem.
Gdyz patrze przez nie, w zmierzchu szarego zamieszce
Na roze porzucone, wiednace na sciezce,
Roze, co spadly wowczas, od mych bolow krwawsze,
Z warkoczy odchodzacej ode mnie na zawsze...

                                                                                                 Leopold Staff

9 comments:

  1. Piękny wiersz choć trochę smutny, taki jesienie smutny.

    ReplyDelete
  2. Bardzo lubię Staffa...

    ReplyDelete
  3. Ja tez...Dzieki Tobie Tyniu odnalazlam Staffa,kiedy podalas mi link do jego utworow.
    Ja mysle , ze odwrotnie - ten wiersz daje nadzieje na nowy poczatek,pod warunkiem, ze czlowiek sie nie zamknie sam w sobie...

    ReplyDelete
  4. Alinko, podlinkuj sobie banerek z candy na bocznym pasku tym linkiem:

    http://alina-lifeafter.blogspot.com/2011/10/candy-u-alina-life-after.html

    ten co masz obecnie usuń.

    będzie wtedy przenosił bezpośrednio do Candy, bo za kilka postów już trudno będzie znaleźć post z candy.

    Możesz też tego linka wpisać w treść posta z candy.

    ReplyDelete
  5. Zrób sobie tak : banerek do wklejenia, potem zdjęcia a pod zdjęciami napisz: Link do candy: i wrzuć powyższy link. Wtedy pomimo wcześniejszego zamieszania wszystko powinno działać i chętni odnajdą Twoje candy. U siebie tak podlinkowałam i działa.

    Powiem szczerze, że nie dawało mi to spokoju ;)

    ReplyDelete
  6. Jak to cudownie jest miec taka Przyjaciolke !!!
    Dzieki serdeczne Tyniu za porade i troske.
    Zrobilam wszystko jak mowilas i teraz dziala!
    Masz doswiadczenie i wiedzialas,ze moze byc trudno znalezc posta...Tak robi przyjaciel.
    Duza,duza buzienka !

    ReplyDelete

Dzieki za kazde mile slowo i wizyte u mnie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...