Tuesday, January 31, 2012

...Maluje, wiec Jestem...

Malowanie moje bylo we mnie tak dlugo , jak daleko siegne pamiecia, kartka i olowek lub kredka byly moimi stalymi kompanami.
Pierwsze moje przemyslane i swiadome projekty to byly szlaczki w zeszytach szkolnych, z pierwszych lat...Pod kazda lekcja, czy zadaniem domowym wykonywalam szlaczek, kolorowy,uklad kresek ,kolek,kwadratow,..zaden nie podobny do drugiego.
Moj zeszyt byl pokazywany dzieciom i nie szczedzono mi pochwal za kolorowe wzory,
ktore plynely do mojej wyobrazni ze zrodel mnie niewiadomych, zestaw kolorow
nie byl  przypadkowy, mimo iz wtedy wydawal mi sie czystym przypadkiem 
O malowaniu nawet nie myslalam ! Podziwiajac wielkich artystow, sama czulam
znikoma wartosc wszelkich prob wlasnych zdolnosci i kiedy Mama postanowila, ze pojde do Liceum Plastycznego, mojemu zdumieniu nie bylo konca?????
Poszlam....wbrew wierze we wlasne umiejetnosci, kierowana intuicja wiecej, niz rozumem,...uczylam sie siebie , poznawalam tajniki swojej duszy 
i " wlasnego jezyka malarskiego"...
Piekna jest to podroz, widziec swiat w kolorach i ksztaltach, szukac odcieni barw wokol siebie, odnajdywac cien, rzucany przez przedmioty i wiedziec, ze nie jest on szary, ze cien ma tez swoje barwy...
I w najglebszych rozterkach zycia moc swoje uczucia "wypowiedziec " na plotnie...
Maluje tylko wtedy, kiedy " przychodzi do mnie uczucie", 
kwadrat plotna zaczyna lsnic kolorami, ksztalty wiruja w mojej wyobrazni,
i znajduja w jakis nieokreslony sposob swoje miejsce, wszystko nagle "gra"
 ze soba i tworzy obraz...Uczucie zatrzymane na zawsze w ramach
malarskiego plotna.........



 ." ROZLACZENIE "
Ten obraz namalowalam krotko po wyjezdzie Corki mojej  na drugi koniec
Ameryki...Pierwsza nasza rozlaka, uczucie rozerwania i pustki...



" Life After...."
Tam, gdzie " idziemy " konczac wedrowke nasza tu  na ziemi...
Malowany po smierci Mojej Mamy...

Mam tez wesole " uczucia " przeniesione na plotno, o tym
nastepnym razem.
Milych chwil i wielu usmiechow Wam zycze

X O X O

24 comments:

  1. Podoba mi się Twój komentarz u Jaskółki, więc przyszłam na blog Twój i już jest wiedzieć,że trafiłam dobrze. Bardzo mi miło,będę wracać.Serdecznie pozdrawiam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja tez bylam u Ciebie, zostawilam komentarz, ale nie wiem czy "wszedl".
      Dziekuje za mile slowa, a komentarz u Jaskolki to jest tak jak czuje, nie zawsze da sie cos zmiescic w ramach, trzeba czasem "wyjsc" poza ....
      Bedzie mi naprawde bardzo milo goscic Cie w moich progach...

      Delete
  2. Abstrakt, daje największe pole popisu dla wyobraźni ... kwadrat, czy kreska namalowana ręką artysty wywołuje ciąg skojarzeń, indywidualny dla każdego odbiorcy ... zaprasza do podróży po krainie doznań, przeżyć , emocji... Alinko, dziękuję Ci za tę podróż...

    ReplyDelete
    Replies
    1. To ja dziekuje ! To co napisalas jest dla artysty najwieksza "pochwala", komplementem...
      Buziaki wielkie !

      Delete
  3. Niesamowite są te obrazy! Mogłabym się w nie wpatrywać i wpatrywać bez końca...

    ReplyDelete
  4. Wzbogaciłaś mnie o nowe wrażenia i odczucia. Kształty na płótnie- mnie raczej kolorystyka frapuje. Symbolika? Odbieram tylko wrażeniami i to tymi pierwszymi. I tu mi dobrze jest :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja tez ! Cale zycie podazam z tym "pierwszym" wrazeniem i jesli go slucham to zawsze wychodzi mi to na dobre.
      Zostan na zawsze Jaskolko...nie odlatuj,tylko bardzo wrazliwa dusza mogla sobie wybrac takie imie, u mnie zawsze jest miejsce dla wrazliwych dusz. :O)

      Delete
  5. Tak pięknie piszesz, o uczuciach...całkiem inaczej oglądam teraz Twoje prace. Teraz czuję włożone w nie serce, tęsknotę, czy smutek.

    ReplyDelete
  6. Mimo, że jak piszesz obrazy powstały w szczególnych dość smutnych okresach w Twoim życiu, mają w sobie prawdziwe piękno. Pozdrawiam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Piekno jest nie tylko w szczesciu Tyniu...Jest ono rowniez i w smutku , bo jak moglibysmy w pelni docenic szczescie gdyby smutku nie bylo?
      Buzka!

      Delete
  7. Bardzo trudno mi komentować te prace. Bo miałabym wrażenie że próbuję komentować Twoje uczucia. Podobają mi się.Nie potrafiłabym chyba określić dlaczego.Mają w sobie TO COŚ.Myślę,że są to właśnie Twoje emocje.
    Ciekawa jestem bardzo prac przy przeciwnych uczuciach.
    Pozdrawiam bardzo serdecznie i ciepło w ten bardzo mroźny wieczór.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nastepny post bedzie o wesolych obrazach !
      Ciebie rowniez sciskam cieplutko, bo Ja musze chlodzic w domu...

      Delete
  8. Nie znam sie na obrazach ale twoje prace bardzo do mnie przemawiają , uważam że są wspaniałe!

    ReplyDelete
  9. Alinko, wspaniałe. Pierwszy obraz bardziej do mnie przemawia niż drugi ale oba są wspaniałe i wyjątkowe jak Ty :) Pozdrawiam ciepło, dziś w Krakowie z samego rana było -20 stopni... Brrrrr....

    ReplyDelete
  10. Pięknie piszesz o swoim malowaniu, nie jestem znawcą ale uczucia o których napisałaś są prawdziwe więc Twoje obrazy przemawiają do mnie. "Rozłączenie" ma dla mnie szczególny wyraz bo i moja córeczka wyjechała daleko. Pozdrawiam.

    ReplyDelete
  11. Radość, Alinko, to poważna sprawa.Jak wszystko, co najważniejsze przychodzi sama.Kiedy chce i do kogo chce.Taka jej uroda-mówią, bo to uroda wewnętrzna jest i z zewnętrznym zadowoleniem czy wręcz nawet chichotem -niewiele ma wspólnego.Przychodzi i jest żródłem energii życiowej, bo przeważnie przychodzi do tych, którzy ciut popracowali już nad sobą.Żdziebko się natrudzili nad zdobywaniem wiedzy, byciem sobą wciąż w kierunku dobra i podjęli już właściwe sobie odważne wysiłki.Tak, Alino, zgadzam się z geniuszem humanistyki Bertrandem Russellem: wiedza, dobroć, odważny wysiłek.Serdeczności.

    ReplyDelete
  12. kurcze..............BOMBA !!!!!
    oszalałam na widok tych obrazków
    szkoda,że pasują do moich starych ścian :(
    REWELACYJNE!!!!

    ReplyDelete
  13. When you want to buy Twitter followers, there are numerous packages on offer online.
    So you send a tweet with a link to your perk, and build an email
    list. but most importantly, the content you
    share should be the ones that are most valuable and most relevant to
    your network.

    Feel free to surf to my site: Buy cheap Twitter Followers

    ReplyDelete
  14. My family members every time say that I am killing my time here at web, but I know I am getting knowledge everyday
    by reading thes pleasant articles.

    Here is my site: www.worldpressrelease.org

    ReplyDelete
  15. Hello, Neat post. There's an issue along with your site in web explorer, would check this? IE still is the market leader and a good element of people will omit your fantastic writing due to this problem.

    my web site - Des Moines Wa Massage Therapy

    ReplyDelete
  16. Woah! I'm really enjoying the template/theme of this site. It's simple, yet effective.
    A lot of times it's hard to get that "perfect balance" between user friendliness and visual appeal. I must say that you've done a awesome job with this.
    Also, the blog loads very fast for me on Safari. Exceptional Blog!


    Here is my web blog: Burlington Nc Storage

    ReplyDelete
  17. Learn Quran online at home is an excellent program that enable kids, adults & new muslims to Learn Quran.
    A Yemeni in Aden, a former British colony was quoted in 2009
    saying,“Most of what we have is what the British built when they were here.
    and a 'passionate moderate' for religious tolerance").

    Also visit my page; islamic education in nigeria

    ReplyDelete

Dzieki za kazde mile slowo i wizyte u mnie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...